Total Pageviews

Thursday, December 30, 2010

Dia SeRinG di FikIRan aKu''



play la lagu atas nie.....

hurmmm....

tikala aku sendirian....
sering aku teringat kan dia...

namun maseh kah dia igt kan aku??
maseh kah bermain lagi kenangan indah aku dan dia bersama dahulu di fikiran dia...

perasaan aku mula menerjah kepompong kesedihan ku...
lalu dalam keadaan hujan
dengan angin yg sayu bertiup ini...
ingin aku coret kan semua isi tersirat di sudut ati kecil ku ini...

yg selama ini aku pendam kan di sudut ati yg paling dalam...
dan telah aku benamkan diri dia sedalam2  nya di kotak ati aku ini....

menderu2 ombak suara titisan hujan melintasi
semua rongga pancaindera ku...

perasaan ku mula berkocak...
sedih gembira ketawa air mata
tangisan senyuman bergabung mnjadi satu...

inikah di nama kan cinta yg sebenar??
atau hnya mainan perasaan semata mata...

aku seperti berjalan di dalam gelita...
mencari cahaya yg indah kate nya...
namun seterang manakah cahaya itu??

mseh berpeluangkah aku melihat cahaya itu??
maseh ada ruangkah untuk aku turut menerima pancaran indah itu??

di manakah aku sebenar nya??
apakah kemahuan aku sebenar nya??

kini perasaan ku mula berubah...
hati ku seperti di lambung ombak besar...
yang telah mengakibatkan semua pancaindera ku seolah2 lumpuh x bermaya....

aku sendiri tak mengerti...
ape yg aku cari....
dan mengapa aku maseh mencari??

apakah aku sedang mencari cinta...
tapi apa makna cinta??
perlu kah aku mencari sesuatu yg aku sendiri x thu apa erti nya....
jauh mana dan lama mana lagikah
jlan dan masa yg akn aku lalui
utk aku temui semua jawapan pada setiap persoalan itu??

apakah btol ape yg aku lakukan ini??
mmg sukar perasaan ini utuk memhami...
walaupon perasaan itu lahir dari perot ati ini tp mngapa kite pon seakan x mengerti aper yg perasaan ini lalui??

seksa nya....
setiap perjalanan ku di bentangi permaidani kaca duri....
setiap lorong ku dipenuhi berbagai halangan....

YA ALLAH....YA ALLAH...
BANTU LA HAMBA MU YG LEMAH INI YA ALLAH...

perlukah aku teruskan perjalanan ini??
mampukah aku menahan seksa ini lagi??
sampai bila??

...........

persoalan ini la yg sering bermain di fikiran aku ini....
dan setiap persoalan ini berlari2 di fikiran aku
di setiap itu lah muncul wajah si dia....

mampu kah aku perlukah aku ???
bila akn aku temui jawapan pada soalan ini....
adakah hingga akhir nafas ku ini??

namun aku akn tetap menerima semua ini dgn hati yg terbuka...
aku REDHA...aku berserah pada yang MAHA ESA
agar di perkuatkn hati aku....

YA ALLAH... HAMBA MOHON PETUNJUK MU YA ALLAH...
SESUNGGUH NYA HAMBA TAK KUAT LAGI TANPA PETUNJUK CAHAYA MU YA ALLAH....
KUATKAN LAH HATI KU YA ALLAH...
TABAH KAN LAH HATI KECIL KU INI YA ALLAH....

AMIN YA RABBAL ALAMIN..


.......................
.....






2 comments:

  1. nice st0ry deq..
    h0pe deq tabah harunginya..
    tiada ape yg mustahil..
    akak doakan deq temui cinta sejati yg xkn pernah hilang utk suatu saat nanti..
    be strong usu !
    i know u will !

    p/s: if ade jodoh dengan someone xkan kemana2 jodoh tu.. cume perlulah menghargainya seperti mana anda menghargai kehadiran anda di dunia ni.. :)

    ReplyDelete