Total Pageviews

Monday, February 21, 2011

"wHeN I Was 5th TeeN"

ape agk nye cerita di sebalik tjuk ari nie kan....


hahahah....
mner pulak dtg beruk kt page aku nie...haahah

back to the cerita...

story aku nk kongsi kan ari ni ialah story mory  aku di usia lima belas tahun...

haha....

play dulu lagu nie.....


lagu dah play baru la best siket nk cerita....hehhe

masa umur aku lime belas

bnyak kejutan dan bnyak perkara yg tak diduge berlaku...

eh eh...jgn terkejut sgt tu dek...hahaha

dulu sebelom aku mencapai umur lime belas tahun aku seorang budak ternakal di sekolah ...
 mmg nakal la...
duduk pon kelas ujung.....

 sampai aku mencecah umur 15 tahun pon aku maseh di kelas ujung...

15 thun mesti la form three kn....
finish the fight?? hahahah...

waktu nie aku terfikir yg aku akn menghadap satu peperiksaan yg besar...

PMR!!!

ALAMAK! ! !

hahha...tepok dahi aku masa tuh.....

aku terpikir mcm mner nk igt blek aper yg aku blajar sebelom tu ...

sebb sebelom tu aku x blaja pon..hahaha

bongok punya fadzil...hahaha

itu salah satu paggilan yg sering aku terima sewaktu aku berusia lime belas tahun..hahaha

aku pon terus menetap azam dan nekad utk belajar.....

korang mesti tertanya2 kn kenapa org nakal n bengap lembap sengal bodoh mcm aku nie nk belajar kn...

hahaha...cite2 aku tiggi sebenarnyer....

nk jd seorang doktor...
n aku teringin nk msuk kelas sains tulen....

huh?? ape die??? hahahahaah....
hahahahahaha.....






 ramai org gelakkn aku....

bukan orang jer kucing pon gelakkan aku...
hahahaha

 bnyak org sindir n kutuk aku kate "wei cakoi....ko tu geng bebudak bangang,,,geng budak2 kelas ujung 4 ever ...jgn mimpi lah nk masuk kelas sains tulen" pergghh.... kedalam terus perasaan aku terasa...

aku dalam keadaan tension...

tertekan dgn tomahan org2..

nmun begitu,,ceh ayt skema..hahaha aku x mudah putus asa....

semangat aku sedikit pon tak tercalar...
aku terus belajar dan terus belajar ...

aku terus study bersama beberapa kawan aku... aku igt lagi nma mereka....MAZWAN,MEDHA,ADIBAH...

dorang selalu kate"tunggu aper lagi koi,,masa nie la nk tunjukkan pada mereka sume"

tiga org tu jer la yg selalu bg aku lonjakan semangat yg kuat....
thanx taw korang sume...

sedar2 tak sedar esok dah exam.....

argghhh tension giler ....
aku pon terus tido...

sedar2 dah pg dah...
aku pon bersiap dgn hati yg berdebar....

tibe2...lagu faizal tahir (gemuruh ) berdendang di telinga aku...
pergghh membuak2 bhai semangat...

sepanjang peperiksaan itu berjalan dgn lancar.....

alhamdulillah aku berjaya tamatkan peperiksaan
dgn selamat dan tanpa ada kesan bocor di kepala..hahaah

lepas abes ppaper jer....
sume org happy abes....
hahahaa.....
lepak memanjang....pergi saner pergi sini...jln2...
hahahha....
hari berganti hari....masa bertukar detik...
tup tup..pjm celik pjm celik 
hari keputusan keluar pon tiba.....




semua org dlm keadaan nerves.......ader yg menangis ader yg gelak ader yg citer besar,,ader yg dok diam,,ader yg terpinga,,macam2 ragam la....

hahaha...kelakar la... 
dan aku tetap la mcm biase....

beratur utk amek result.....

lepas amek result jer....lagi happy bile aku tgok result aku...pergh mcm tak percaya......

aku berjaya..... hasil berkat doa keluarga semangat tak putus asa...kawan2 terutamanya MAZWAN,DIBAH,MEDHA..

tak pernah2 aku tgok mak ayh aku senyum sampai ke telinga..hahhaha....

happy sgt!! 
selepas itu..aku di tabal kan sebagai pelajar harapan sekolah dan aku berjaya duduk di dlm kelas sains tulen....

alhamdulillah~~ bukan nk membangga diri...cume nk berkongsi saat2 manis dan saat2 perit bersama korang sume....n igt lah...
tak der saper dpt mengubah kehidupan kite melainkan kite yg ubah sendiri.....tanpa usaha kite tak akn berjaya,,,
tanpa semangat kerja jd sia2.....tanpa doa sukar la utk berjaya...tanpa restu ibu bapa kite tak kn kemana..
TANPA PEGANGAN AGAMA KITA HANYUT DI BUAI DOSA...~~

terima kaseh kerana sudi melawati blog syer...heheheh....

sejuta penghargaan buat,,,

MUHAMMAD MAZWAN MARDI
NOR ADIBAH BINTI MOKHTAR
NOR AMALIDHA

OTHMAN BIN ABD LATIFF DAN INTAN BINTI JAKUM
(KEDUA IBUBAPA AKU YG KU CINTAI)

SERTA ADEK BERADEK AKU,,
MOHD HAFIZ BIN OTHMAN
SITI NUR HAFIDAH BINTI OTHMAN
MOHD HELMI BIN OTHMAN


DAN ANDA SEMUA YG SUDI MELAWATI BLOG SAYER...HEHEH BE MY FOLLOWER..I HINT BACK! AHAHAHAH

1 comment: